Tripletex - Buntoverføring
Veileder for overføring av regnskapsbunt fra Telaris til Tripletex
INNHOLDSFORTEGNELSE
Sende bunt
Bunter sendes fra 'Økonomi - Bunter for eksport'
For å sende bunten må den først være lukket. Trykk på "Lukk bunt" for å lukke bunten.
Deretter sender man bunten ved å trykke "Run export"
En overført bunt vil få "Exported" status til 100% overført
Feilsøk - Vanlige årsaker til feilmelding
Første steg i feilsøking er å kontrollere Tripletex via oversikten under innstillinger. Dette vil gi en detaljert feilmelding over hvilken bunt som har feil, og hva feilen er.
Feilmeldingene vist kommer fra Tripletex med årsaken på hvorfor bunten ikke kan overføres.
Oversikten ligger under 'Innstillinger - Tripletex'
Merk at denne oversikten vil vise alle samhandlinger mellom Telaris og Tripletex
Feilmelding i buntoverføringsbildet i Telaris
Regnskapsperioden er låst
Dersom regnskapsperioden er låst for nye MVA-posteringer vil man få en feilmelding i 'Details' feltet.
Løsningen er å kontakte regnskapsfører og åpne perioden for posteringer og ettersende nye MVA-posteringer
Etter at regnskapsperioden er åpnet i Tripletex trykker man 'Reset' i bunten og forsøker overføring på nytt
Produktet mangler navn
Et produkt i produktlisten i Telaris som mangler navn vil feile til Tripletex, da integrasjonen krever et navn på produktnivå. Det er ikke nok å gi produktet et navn på ordrelinjenivå
For å løse denne feilmeldingen går man til produktkortet og gir produktet et navn.
Deretter trykker man 'Reset' i bunten og forsøker overføring på nytt
Kundesynkronisering
Dersom feilmeldingen sier at kundenummer er i bruk.
Kontroller at det ikke finnes like kundenummer i Telaris og Tripletex som ikke matcher. Dersom det finnes like nummer på ulike navn er det gjort feil i opprettelse av kunder, opprettet i Tripletex fremfor i Telaris.
Ved slike tilfeller bør man oppdatere kundenummeret i Telaris
Dersom kundenummer i Telaris og Tripletex er like på både navn og nummer, kontakt Telaris Support.
Kunde har feil i e-postadresse
Hvis en kundes e-postadresse er satt opp til en ugyldig adresse (Eksempel: 1234gmail.com, mangler @) vil Telaris gi feilmelding, da dette ikke er mulig å overføre til Tripletex.
Løsningen er da å gå til kundenummeret som feilmeldingen peker til og justere e-postadressen slik at den blir gyldig, og så sende bunt på nytt.
Kontooppsett
I produktklasser i Telaris er det satt opp kontoer for posteringer. Feilmeldingen vil vise hvilken konto det gjelder. Kontroller kontoplanen i Tripletex mot produktklassene i Telaris for korrekt postering.
Dersom en konto satt opp Telaris ikke finnes i Tripletex vil overføringen feile.
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen