Tripletex - Buntoverføring

Endret Wed, 14 Mai ved 10:23 AM

Tripletex - Buntoverføring


Veileder for overføring av regnskapsbunt fra Telaris til Tripletex



INNHOLDSFORTEGNELSE




Sende bunt


Bunter sendes fra 'Økonomi - Bunter for eksport'





For å sende bunten må den først være lukket. Trykk på "Lukk bunt" for å lukke bunten.





Deretter sender man bunten ved å trykke "Run export"





En overført bunt vil få "Exported" status til 100% overført






Feilsøk - Vanlige årsaker til feilmelding



Første steg i feilsøking er å kontrollere Tripletex via oversikten under innstillinger. Dette vil gi en detaljert feilmelding over hvilken bunt som har feil, og hva feilen er.

Feilmeldingene vist kommer fra Tripletex med årsaken på hvorfor bunten ikke kan overføres.



Oversikten ligger under 'Innstillinger - Tripletex'


Merk at denne oversikten vil vise alle samhandlinger mellom Telaris og Tripletex







Feilmelding i buntoverføringsbildet i Telaris







Regnskapsperioden er låst


Dersom regnskapsperioden er låst for nye MVA-posteringer vil man få en feilmelding i 'Details' feltet.

Løsningen er å kontakte regnskapsfører og åpne perioden for posteringer og ettersende nye MVA-posteringer




Etter at regnskapsperioden er åpnet i Tripletex trykker man 'Reset' i bunten og forsøker overføring på nytt






Produktet mangler navn


Et produkt i produktlisten i Telaris som mangler navn vil feile til Tripletex, da integrasjonen krever et navn på produktnivå. Det er ikke nok å gi produktet et navn på ordrelinjenivå



For å løse denne feilmeldingen går man til produktkortet og gir produktet et navn.

Deretter trykker man 'Reset' i bunten og forsøker overføring på nytt





Kundesynkronisering


Dersom feilmeldingen sier at kundenummer er i bruk.


Kontroller at det ikke finnes like kundenummer i Telaris og Tripletex som ikke matcher. Dersom det finnes like nummer på ulike navn er det gjort feil i opprettelse av kunder, opprettet i Tripletex fremfor i Telaris.
Ved slike tilfeller bør man oppdatere kundenummeret i Telaris



Dersom kundenummer i Telaris og Tripletex er like på både navn og nummer, kontakt Telaris Support.




Kunde har feil i e-postadresse


Hvis en kundes e-postadresse er satt opp til en ugyldig adresse (Eksempel: 1234gmail.com, mangler @) vil Telaris gi feilmelding, da dette ikke er mulig å overføre til Tripletex.

Løsningen er da å gå til kundenummeret som feilmeldingen peker til og justere e-postadressen slik at den blir gyldig, og så sende bunt på nytt.





Kontooppsett


I produktklasser i Telaris er det satt opp kontoer for posteringer. Feilmeldingen vil vise hvilken konto det gjelder. Kontroller kontoplanen i Tripletex mot produktklassene i Telaris for korrekt postering.

Dersom en konto satt opp Telaris ikke finnes i Tripletex vil overføringen feile.










Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene
CAPTCHA-verifisering er obligatorisk.

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen