Oppdatere produkt i ordre
Veiledning for hvordan oppdatere erstattede eller malprodukt(er) i en ordre
INNHOLDSFORTEGNELSE
Hensikt
Denne veiledningen viser hvordan man utfører en oppdatering av produkt på ordrelinjenivå fra erstatningsprodukter og maler.
Erstatningsprodukter
Telaris har muligheten til å koble sammen produkter for å merke ett som erstattet. Denne veiledningen viser hvordan man kan oppdatere produkt(er) i ordre med informasjon fra det nye produktet som erstatter det gamle
Maler
Telaris har muligheten til å ha ordre i en mal-status. Det er tidvis nødvendig å oppdatere en eksisterende ordre med informasjonen fra malen.
For mer informasjon om maler og erstatningsprodukter, se lenker i bunnen av artikkelen.
Tips som ikke er merknader eller "NB" skrives slik
Fremgangsmåte
Man kan oppdatere ordre ved to metoder:
1. Direkte fra ordre
Velge linje i ordre, med utvalgte utfør, oppdater produkt
Ved valg av oppdatering av produkter fra erstatningsprodukt vil valgt informasjon fra erstatningsproduktet hentes til ordrelinjen.
Ved valg om å hente produkt fra mal kan man ikke velge hvilke felter som oppdateres, og oppdateringen gjør at ordrens produkter blir lik malen (igjen).
2. Masseoppdatering fra ordreliste
Ved valg av oppdatering av produkter fra erstatningsprodukt vil valgt informasjon fra erstatningsproduktet hentes til ordrelinjen.
Ved valg om å hente produkt fra mal kan man ikke velge hvilke felter som oppdateres, og oppdateringen gjør at ordrens produkter blir lik malen (igjen).
For å gjøre endring trykk 'Update orders' eller 'Oppdater ordre'
Husk å markere ordre man ønsker å gjøre endringer på. Søket for ordre bør være godt definert før endring.
Vanlig feilsøk
- Malen man ønsker å oppdatere fra har ikke lengre ordretype "Mal"
- Produkter har ikke erstatningsprodukt
- Erstatningsproduktet er ikke tomt på lager
MERK: Endringene som gjøres kan ikke reverseres på lik måte som endringen.
Veiledning: Erstatningsprodukter
Veiledning: Opprette og bruke ordremaler
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen