Oppsett av arbeidsprosess
Veiledning for å sette opp en hel arbeidsprosess på objekt (tag, individ eller prosjekt mm).
Hvert punkt av oppsettet har en lenke til mer detaljer for hvordan man setter opp grunnsteinene for arbeidsprosessen
INNHOLDSFORTEGNELSE
Oppsett av prosess
Hvordan sette opp en hel arbeidsprosess på objekter, med alle stegene involvert, med lenker som forklarer hvert steg i mer detalj
1. Objekttyper
Sett opp objekttyper etter behov, man kan ha så mange typer man trenger.
Fra hver objekttyper kan man sette opp faser og sjekklister slik man ønsker slik at de automatisk opprettes på et nytt individ.
Ut I fra hva objektet skal brukes som, om det er et prosjekt som skal overføres til regnskap, eller en båt som skal beholde historikk, vil fremgangsmåten være lik, mens arbeidsmetodikken endres ved behov.
Veiledning: Objekttyper
2. Faser
Brukes for å sette opp prosessen som brukes på objektet, fasene gjør at man selv kan ha oversikt på fremgang av prosessen.
Veiledning: Faser
3. Sjekklister og oppgaver
Sjekklister settes opp etter behov, samt oppgaver. Se veileder under for mer detaljert oppsett
Veiledning: Sjekklister og oppgaver
Eksempel på arbeidsprosess i bruk
Når objekttyper, faser, sjekklister og oppgaver er satt opp, blir arbeidsprosessen automatisk opprettet når man lager et nytt individ av en objekttype som har oppsett bak seg.
Deretter kan man koble ordre mot objektet, enten ved å koble nummeret til en ordre, eller ved å opprette en ordre fra individet.
Tips: Husk å lagre ofte når man setter opp prosesser. Dersom man ikke får opp nye nytt som er lagret, oppdater (refresh) siden
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen