Hva er et objekt?

Endret Mon, 11 Aug ved 10:11 AM


Hva er objekt i Telaris


I Telaris finnes det en modul kalt objektmodulen, som gir mulighet til å opprette, administrere og bruke det som betegnes som objekter
.

Et objekt kan ha flere ulike betegnelser, som individ, tags eller prosjekter. For eksempel kan et objekt være en båt med historikk knyttet til båten, eller et prosjekt for en kunde som inkluderer nødvendig dokumentasjon, bilder og fakturagrunnlag i en ordre.


Denne guiden vil forklare hvordan man bruker objekter og utnytter modulens funksjonalitet. Nederst vil du finne en lenke til en mer avansert veiledning om behandling av individer.




INNHOLDSFORTEGNELSE




Oversikt


Lokalisert fra hamburgermenyen. Ofte er det opprettet snarveier fra dashbord til aktuelle individtyper





Inne på oversikten vises alle objektene som er opprettet. 

Øverst på siden er det mulig å legge inn filter for å begrense søket. 




 




Objekttyper


Objekter kan kategoriseres i ulike objekttyper basert på bruksområde. For eksempel, hvis man har både tilhengere med historikk og prosjekter, kan man opprette separate objekttyper for å behandle disse parallelt som eksempelet under viser, med søk på objekter og prosjekter, som er samme grunnmodul med forskjellig bruksområder.





Muligheter i objekttyper


Hver objekttype har flere muligheter for individuelt oppsett. Dette gir deg fleksibiliteten til å gjøre spesifikke innstillinger for hver enkelt objekttype.


I helpdeskkategorien for objekt finner du mer detaljerte forklaringer om individtyper og hvordan du setter dem opp.




Standardfelter som vil vises pr objekt som kan vises og skjules etter behov.





Det er også mulig å opprette skreddersydde felter pr objekttype











Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene
CAPTCHA-verifisering er obligatorisk.

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen