Ordrestatuser - Oversikt, opprette og endre

Endret Tue, 3 Jun ved 8:59 AM

Ordrestatuser - Oversikt, opprette og endre


Ordrestatuser brukes i arbeidsprosesser. Telaris har standard ordrestatuser samtidig som det kan lages egne tilpassede statuser. Redigering og administrering av ordrestatuser er for systemadministratorer i Telaris



INNHOLDSFORTEGNELSE




Hensikten med ordrestatuser


Ordrestatuser er et prosess og organiseringsverktøy for å lage en tilpasset arbeidsflyt





Opprette og administrere ordrestatuser


Informasjon


For å gjøre endringer eller opprette nye ordrestatuser går man via 'Innstillinger -> Ordrestatuser'





Man vi da komme til en oversikt over alle ordrestatuser, og se innstillinger pr staus




Telaris har en rekke standard ordrestatuser. Mange er knyttet til automatikk og funksjoner. En ordrestatus som en i standard Telaris vil skille seg ut med å ha et navn i 'Status' kolonnen. Egne statuser vil få navnet 'Custom'



Eksempler:


Open, offer, approved, approval er eksempler på standard ordrestatuser i Telaris. Disse bør kun brukes slik de er satt opp som standard.



Egne statuser vil vises som 'Custom' i listen. 






Innstillinger


Ordrestatuser har seks innstillinger man kan skru av og på etter behov:


Credit limited

Aktiverer kreditsperre på ordrestatusene. Se egen artikkel for kredittsperre


Track

N/A

Planable

Ordre med denne ordrestatusen kan legges til i ordreplanlegger

Levering

Ordre med denne ordrestatusen vil spille inn på innkjøpsplanlegger


Aktiv

Om ordrestatusen skal være i bruk eller ikke. Fjerning av aktivstatusen gjør at ordrestatusen ikke kan velges


Farge

Fargevalget gjenspeiles i ordrelisten. En blå ordrestatus vil vises blå i oversikten








Opprette nye ordrestatuser


For å opprette en ny ordrestatus trykker man "Legg til ny" i bunnen av siden. Man vil da få valget på å lage et engelsk navn for databasen. Navnet kan oversettes til norsk i  oversettingsverktøyet.


Man står fritt for å velge de innstillingene man ønsker for ordrestatusen.



Merk: Nye tilpassede ordrestatuser har ikke automatikk knyttet til seg, og vil heller ikke automatisk dukke opp i KPI-grafer o.l. Kontakt Telaris support for assistanse









Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene
CAPTCHA-verifisering er obligatorisk.

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen