Ordrestatuser - Oversikt, opprette og endre
Ordrestatuser brukes i arbeidsprosesser. Telaris har standard ordrestatuser samtidig som det kan lages egne tilpassede statuser. Redigering og administrering av ordrestatuser er for systemadministratorer i Telaris
INNHOLDSFORTEGNELSE
- Ordrestatuser - Oversikt, opprette og endre
- Hensikten med ordrestatuser
- Opprette og administrere ordrestatuser
Hensikten med ordrestatuser
Ordrestatuser er et prosess og organiseringsverktøy for å lage en tilpasset arbeidsflyt
Opprette og administrere ordrestatuser
Informasjon
For å gjøre endringer eller opprette nye ordrestatuser går man via 'Innstillinger -> Ordrestatuser'
Man vi da komme til en oversikt over alle ordrestatuser, og se innstillinger pr staus
Telaris har en rekke standard ordrestatuser. Mange er knyttet til automatikk og funksjoner. En ordrestatus som en i standard Telaris vil skille seg ut med å ha et navn i 'Status' kolonnen. Egne statuser vil få navnet 'Custom'
Eksempler:
Open, offer, approved, approval er eksempler på standard ordrestatuser i Telaris. Disse bør kun brukes slik de er satt opp som standard.
Egne statuser vil vises som 'Custom' i listen.
Innstillinger
Ordrestatuser har seks innstillinger man kan skru av og på etter behov:
Credit limited
Aktiverer kreditsperre på ordrestatusene. Se egen artikkel for kredittsperre
Track
N/A
Planable
Ordre med denne ordrestatusen kan legges til i ordreplanlegger
Levering
Ordre med denne ordrestatusen vil spille inn på innkjøpsplanlegger
Aktiv
Om ordrestatusen skal være i bruk eller ikke. Fjerning av aktivstatusen gjør at ordrestatusen ikke kan velges
Farge
Fargevalget gjenspeiles i ordrelisten. En blå ordrestatus vil vises blå i oversikten
Opprette nye ordrestatuser
For å opprette en ny ordrestatus trykker man "Legg til ny" i bunnen av siden. Man vil da få valget på å lage et engelsk navn for databasen. Navnet kan oversettes til norsk i oversettingsverktøyet.
Man står fritt for å velge de innstillingene man ønsker for ordrestatusen.
Merk: Nye tilpassede ordrestatuser har ikke automatikk knyttet til seg, og vil heller ikke automatisk dukke opp i KPI-grafer o.l. Kontakt Telaris support for assistanse
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen