Avsender e-post fra Telaris
Telaris tilbyr to metoder for avsenderdomene i utgående e-poster. Standardløsningen bruker Telaris' innebygde system, der Telaris' eget domene fungerer som avsender.
Den alternative løsningen er å bestille en tilpasning via Telaris, slik at ditt eget domene brukes som avsender.
INNHOLDSFORTEGNELSE
Standard løsning - avsenderdomene Telaris
Standard avsenderadresse i systemet er [email protected]. Dette er valgt som standard fordi avsenderadressen har veldig høy rating hos de viktige aktørene, noe som øker sikkerheten for at e-poster sendt fra systemet kommer frem til riktig mottaker. Som et sikkerhetstiltak har vi en tjeneste som sjekker, og varsler avsender, om e-post ikke blir levert.
Svarfunksjon
Uavhengig av avsenderadresse er svarfunksjonen aktiv. Svar går tilbake til valgt avsenderadresse i sende-dialogen.
Det er enten firma e-post eller innlogget bruker e-post som er valgt, dette er definert og avklart i løpet leveranseperioden.
Merk: En anbefaling er å starte e-posten med: "E-posten er sendt fra ERP-systemet vårt. Du kan bruke svarfunksjonen på e-posten, som går til firma-adressen."
Alternativ løsning - eget avsenderdomene
Har du ønske om å sende e-post fra eget domene kan Telaris, i samarbeid med løsningen "SendGrid", verifisere ditt domene.
Dette fordrer at du selv kan registrere Domain Name System(DNS) oppføringer i ditt domene. Er du usikker på hvordan dette gjøres bør du forhøre deg med deres IT-kontakt, eventuelt support hos leverandør av domenet som benyttes av bedriften. Telaris kan ikke gi support på dette området.
Bestilling
- Du sender en mail til [email protected] med tekst fra tabellen nedenfor.
- Du mottar en mail fra support som bekrefter at e-post med DNS oppføringer er sendt til e-posten du har angitt.
- Du/deres IT-kontakt/support registrerer DNS innstillingene fra e-posten som er mottatt av SendGrid, og bekrefter tilbake til support hos Telaris med den ønskede avsenderadressen.
- Vi bekrefter om verifiseringen er godkjent eller om den mislyktes.
Navn på selskap | Ditt selskapsnavn her |
Organisasjonsnummer | Ditt organisasjonsnummer her |
Ønsket avsender e-post adresse | [email protected] |
Mailadresse DNS oppføringer skal sendes til | e-post til person som skal registrere DNS her |
Mottatt bekreftelse
Etter du har mottatt bekreftelse på at verifiseringen er godkjent må du gjøre følgende:
- Send minimum tre fakturaer på e-post fra systemet til ulike mottakere og verifiser at e-post kommer riktig frem hos mottaker og at avsenderadressen er korrekt
- Send bekreftelse til [email protected] om at e-poster kommer frem.
MERK: Engangskost for oppsett iht. gjeldende priser.
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen